فناوری در حوزه کاریابی توانسته به شکلی موثر نقش‌آفرینی کند. اگر زمانی آگهی‌های استخدام در روزنامه‌ها یا در و دیوار شهر دیده می‌شد، حالا پلتفرم‌هایی شکل گرفته‌اند که به‌سرعت کارفرما و کارجو را به یکدیگر وصل می‌کند.

موبایل

به گزارش همشهری آنلاین، مقداد ولایی، یکی از مدیران عامل و هم‌بنیانگذار پلتفرم برگزارکننده نمایشگاه کار ایران در گفت‌وگو با همشهری اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه کار را باید از ۲جنبه نگاه کرد؛ یعنی هم از سمت کارفرما و هم از سمت کارجو.

او افزود: از سمت کارفرمایان، علت حضور شرکت‌ها را می‌توان به‌طور عمده در ۲ موضوع خلاصه کرد. هدف اصلی کارفرماها جمع‌آوری رزومه کارجویان نیست. چراکه دریافت رزومه از طریق پلتفرم‌های استخدام که در کل سال فعال است، انجام می‌شود و از آنجا که محدودیت زمانی و مکانی ندارد خیلی بهتر هم هست.

ولایی تصریح کرد: آنچه در نمایشگاه کار قرار است اتفاق بیفتد این است که کارفرماها می‌خواهند به این سوال مهم جواب دهند که چرا کارفرمای خوبی هستند؟ چرا فضای کاری آنها جای خوبی برای کار کردن است؟ چرا منِ کارفرما در مقایسه با بقیه شرکت‌هایی که قصد استخدام نیرو دارند، بهتر هستم؟ چرا کارجو باید آینده حرفه‌ای خود را در شرکت من ببیند و این شرکت را به‌عنوان مقصد کاری انتخاب کنم؟

بیشتر بخوانید:

او گفت: در دنیای امروز که نیروی توانمند، مهم‌ترین عامل رشد شرکت به‌شمار می‌آید و اگر یک شرکت از این مزیت برخوردار نباشد، رشدش محدود می‌شود، رقابت سختی در جذب نیروی توانمند در جریان است. درواقع، در بسیاری از موارد این نیروی کار است که محل کار و اشتغال را انتخاب می‌کند. همچنین حضور شرکت‌ها در چنین نمایشگاهی نشان‌دهنده فرهنگ کار آنهاست.

کد خبر 834796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha